Megkésett jókívánság
Bevezetés
Karácsony
táján ajándékkal szoktunk kedveskedni a szívünkhöz közel állóknak, ezért én is
meg akartam ajándékozni egy írással a magyar népet. Először arra gondoltam, valamilyen
politikai felvilágosító cikkben megmutatom, hogyan csinálnak
bolondot húsz év óta mértékadó politikusaink a választóikból, majd szellemi
vezetőinket, a főpapságot vettem célba, akik a Mestertől a tanítás
továbbadásának küldetését kapták, hogy megmutassam ebbéli mulasztásaikat. Végül
lemondtam mindkettőről, és úgy döntöttem, idén az ismereteim legjavából,
legértékesebb kincseiből készítek ajándékot szeretett nemzetemnek, mely
ismeretek alapjai lehetnek minden bölcsességnek, többek között a politikai
tisztánlátásnak is. A sok vacillálás eredménye viszont az lett, hogy a
karácsonyi ünnepkörből kicsúszva, újévi jókívánságként is csak februárban
nyújthatom át szerény írásomat. Az ismeret pedig, amit közvetíteni szeretnék
nem más, mint annak belátása, miképpen vagyunk mi a szó fizikai és
legvalóságosabb értelmében is a Fény gyermekei, megismerjük a lélek fizikai
realitását, megtudjuk mi az alapvető különbség az élő és az élettelen
teremtmények között, illetve mi az ember, a legfőbb teremtmény célja.
A kérdés
kifejtéséhez óhatatlanul érinteni kell a fizika, a geometria területét, de a
megértéséhez bőven elegendő a derékszögű koordinátarendszer alapjainak
ismerete. Arra biztatok mindenkit, ne ijedjen meg a száraznak tűnő geometriai
ismeretektől, olvassa végig és értelmezze a leírtakat, mert megéri: Olyan új
szemüveget, új látásmódot kap, amelyen keresztül a körülöttünk lévő kuszaság
kiegyenesedik, a bonyolultból egyszerű lesz, és nem utolsó sorban segít
elválasztani az igazat a hamistól, a jót a rossztól, egyszóval segít rendbe
tenni az életünket.
Négydimenziós világunk:
A téridő
Mint
tudjuk, a létezésünk négydimenzióban, az ún. téridőben
történik. Ebből három tér jellegű, egy pedig idő jellegű dimenzió, azaz
egymásra merőleges kiterjedés. A három térdimenzió egy kocka csúcsából kiinduló
éleiként képzelhető el, amint egymásra merőlegesen meghatároznak egy (X, Y, Z)
koordináta rendszert. A negyedik dimenziót, az időt, az előző háromra
merőlegesen kell elképzelni. Mint ahogy az X, Y és Z kiterjedés mindegyike merőleges
a másik kettőre, úgy a T (idő) kiterjedés is merőleges a másik háromra.
A
„téridő” szóösszetétel is jelzi, hogy van valami különbség a tér- és az
idődimenzió között, annak ellenére, hogy alapvetően mindegyik egy-egy, egymásra
merőleges kiterjedést jelent. Egyik legszembetűnőbb különbség a tér és az idő
között, hogy az egyik áll, a másik pedig mozog, azaz „megy”. A térnek nincsenek kitűntetett irányai, az időnek viszont vannak:
Múlt és jövő. További különbség, hogy a teret, pontosabban a környezetünk
térbeli tulajdonságait látjuk, érzékeljük, az időt viszont nem.
Első
ránézésre ezeket a különbségeket állapíthatjuk meg a
tér- és az idődimenzió között. Vizsgáljuk meg kicsit alaposabban, mit
jelentenek ezek a különbségek. Mit jelent pl. az, hogy „megy az idő”? Valóban
az idő megy? Mindnyájan tapasztaltuk már az állomáson meginduló vonatban ülve,
hogy a szomszéd vágányon álldogáló vonathoz képest hirtelen nem tudtuk
eldönteni, vajon a mi szerelvényünk indult-e el, vagy a másik. Ez a
bizonytalanság egészen addig tart, míg ki nem tekintünk a pályaudvar épületére,
ami fix viszonyítási pontnak tekinthető.
Ugyanígy
vagyunk az idővel is. Úgy érezzük, hogy az „idő megy”. Pedig az idő nem tud
menni, hiszen tudjuk, hogy az is csak egy „kiterjedés”, egy irány, mint a tér
másik három iránya. Valójában nem az „idő megy”, hanem a mi háromdimenziós
terünk mozog az idődimenzió mentén a múltból a jövő felé. Alapvetően ez a
mozgás különbözteti meg az idődimenziót a térdimenzióktól, és ez jelöli ki a
MÚLT és JÖVŐ irányait is.
Mielőtt a tér időtengely menti mozgásának
részletesebb vizsgálatába belemennénk, vegyünk egy kis ízelítőt a téridő
szerkezetére vonatkozó ismeretekből. Az ismertetést Fercsik János: A
relativitás szemlélete (Magvető, 1977) című munkájából
veszem, az idézetek onnan származnak.
"Hermann
Minkowsky (1864-1909) göttingai matematikus mutatta meg 1909-ben megírt Tér és
idő című értekezésében, hogy miként kell a téridőt ábrázolni. Minkowsky négy,
egymásra merőleges (!!) tengelyt használ (»hosszúság«,
»szélesség«, »magasság« és »idő« tengelyek), mert a téridő négydimenziós. Mind
a négy tengelyt azonos mértékegységben kell skálázni; egységesen méterekben
történik a mérés és a skálázás.
Az időt eddig – a hagyomány szerint – másodpercekben
(szekundumokban) mértük. Az időnek méterben történő mérése és ábrázolása csak
az első pillanatban megdöbbentő és felháborító, némi töprengés és csekély
megfontolás után teljesen természetessé válik. Hogyan tudjuk méterekkel mérni?
Egyszerűen. Megállapítjuk, hogy a kérdéses t* időtartam (másodpercekben mérve)
alatt az állandó sebességű fénysugár mekkora utat tesz meg, és ez a megtett
úthossz lesz a tér-időben a t időtartam (méterekben mérve). Mivel a fény
sebessége légüres térben a tömegektől távol, kerek értékben c = 3x108
m/sec, így a hagyományosan mért t* (sec) időadatot méterekké a t= cx t* (m) (4) képlettel tudjuk
átszámítani. Például fél másodperc (t* = 0,5 (sec)) a
(4) képlet szerint t= 3x108x0,5 = 1,5x108 (m), vagyis
Minkowskynak óriási
érdeme volt ez a felismerés, hiszen egységes rendszerbe foglalta létezésünket
és megmutatta, hogyan halad múlandó életünk az idő tengely mentén a múltból a
jövő felé. Szinte elképzelhetetlen, de fizikai tény, hogy naponta kb. 26
milliárd km-t teszünk meg az időtengely mentén
anélkül, hogy ebből bármit is érzékelnénk. Kár, hogy ez a nagyszerű tudós még a
publikálás évében meghal.
A
téridő szerkezetének megértésében nehézséget jelent, hogy a jelenlegi
szemléletünkkel semmiképp sem tudjuk elképzelni a téridő négy, egymásra
merőleges tengelyét. Ezen úgy segíthetünk, hogy a tér egyik dimenzióját
elhagyjuk. Képzeljük el, hogy egy szobában ülünk, amit az asztallap síkjában
elmetszünk, és így csak a szoba síkbeli rajzolatát vizsgáljuk, amelyben
magunkat – az egyszerűség kedvéért – egy ponttal jelöljük. Ez a JELEN síkja.
Erre a síkra merőleges, vagyis a szoba függőleges falával párhuzamos a T
időtengely. Képzeljük el, hogy ez a sík, a szoba mennyezetének irányába, vagyis
a T időtengely mentén, nagy sebességgel (a fény sebességével) mozog a múltból a
jövő felé. Így néz ki világunk, amit az egyszerűség kedvéért nevezhetünk
„síkvilágnak”. Ebben a síkvilágban a JELEN síkja, az időtengely mentén fénysebességgel
mozog a MÚLT-ból a JÖVŐ felé. Az idődimenziónak ez a három tartománya van:
Múlt, jelen, jövő.
Ha
mozdulatlanul ülünk, akkor a szobánk és személyünk síkbeli rajzolata nem
változik. Viszont tudjuk, hogy a síkbeli pontok mindegyike – benne a saját személyünkkel
– a fény sebességével mozog a függőleges, falakkal párhuzamos időtengely mentén
a múltból a jövő felé, így a síkbeli pontok síkvilágbeli rajzolata egy
folytonosan növekvő függőleges vonal lesz. A fizikában ezeket világvonalaknak
nevezzük. Így néz ki a téridőbeli létezésünk. Elgondolkodtató a tény, hogy a
térbeli és az időbeli mozgás egymással fordítottan arányos, vagyis ahogy nő egy
tömegpont térbeni sebessége, úgy csökken az idő menti mozgásának sebessége,
annak látszatát keltve, mintha a térbeli mozgás az idő menti mozgásból
származna. Merész feltételezés, de kézenfekvő, hiszen így már az is érthetővé
válik, miért pont a fénysebesség az elérhető legnagyobb sebesség, amelyet
reális test csak megközelíthet, de el nem érhet. Muszáj feltételeznünk, hogy a
térben megfigyelhető mozgás az idő menti mozgásból származik. Mi lehet az a
valami, ami az idő mentén mozog a fény sebességével? Mi lenne? FÉNY, mégpedig
olyan fény, ami az anyagi szemünkkel érzékelhetetlen, hiszen az idődimenziót
nem látjuk. Ennek a feltételezésnek az ellenőrzésével a fizika még adósunk,
reméljük nem sokáig.
Viszont
az már a fizikailag bizonyított tény, hogy a térbeli környezetünkkel együtt
közel 300 000 km-es másodpercenkénti sebességgel repülünk a múltból a jövő
felé. Így „telik az idő”. Érdekes, pontosan 100 év óta tudjuk ezt a tényt, a
fizika száz év óta használja ezt az ismeretet, a számításaikat ezen ismeretek
segítségével végzik, az emberek mégsem tudnak róla, mert beszédnyelven talán
még senki sem fogalmazta meg ezt a trivialitást. Pedig amint látni fogjuk,
létezésünk eddig megfejtetlen rejtélyei közül számos kérdés megoldásához
kulcsot ad.
Élő és élettelen
Létezésünk
egyik legnagyobb problematikája maga az élet, az élő rendszerek viselkedése, az
élet kialakulása és végső értelme. A hivatalos tudomány szerint, az élet –
kimondani is szégyen – véletlenül(!!!) keletkezett
valamikor, egy nem meghatározható szituációban. Vagyis még ma sem tudjuk
pontosan megfogalmazni, mi az élet, mit jelent az, hogy valami él, és azt sem
tudjuk, hogyan jöhetett létre. Hogy ez mennyire igaz, meggyőződhetünk az MTA
Magyar Tudomány c. folyóiratának erre
az írására kattintva, melyből kiderül, hogy tudós kortársaink az élet
kialakulásának lehetőségét a korábban vélt „ősleves” helyett most inkább egy
„őspizzában” látják. (Én magam titokban a túrós bélesre tippelek, bár lehet,
hogy erre a verzióra még évtizedekig várnom kell.)
De
térjünk vissza a téridőbeli létezésünkre. Hogyan lehetséges az, hogy ezt a
hihetetlenül gyors mozgást nem érzékeljük? Visszakérdezek: Melyik
érzékszervünkkel kellene érzékelnünk? Mint tudjuk, öt érzékszervünk van. Melyik
képes információt fogadni az idődimenzió felől? Egyáltalán mi kell ahhoz, hogy
információt fogadhasson valamelyik érzékszervünk a tér valamely részéből? Ehhez
az szükséges, hogy magának az érzékszervnek is legyen
az illető térben kiterjedése. Tudjuk, hogy a szemünknek, bőrünknek, fülünknek,
nyelvünknek stb. van térbeli kiterjedése, ezért a térben terjedő információk
(hatások) „elakadnak” benne, valamilyen hatást, változást okoznak rajta, mely
hatást felfogunk, érzékelünk és a tudatunkkal
rendszerezünk. Így szerzünk mi a körülöttünk lévő – vagyis térben kiterjedt –
világról tudomást.
Jó.
De akkor honnan tudunk az IDŐ létezéséről, ha azt soha nem érzékeljük és
érzékszerv híján soha nem is érzékelhetjük? Jó kérdés,
kedves Olvasó, és nagyon időszerű volt már valakinek megfogalmazni ezt a
problémát. Mindnyájunk számára természetes, hogy az IDŐ-t nem látjuk, hanem csak
tudunk róla. Nem csak hogy tudunk róla, de érezzük is a múlását, hiszen
érezzük, hogy a T időtengely mentén mekkora távolságot teszünk meg, különbséget
tudunk tenni 5 perc, 10 perc vagy egy óra között. Viszont az érzéseink olykor
csalósak lehetnek, ezért a számunkra láthatatlan idő haladásának mérésére
szabályos ciklikus mozgást végző térbeli eszközöket szerkesztünk, és a ciklusok
számával már pontosan mérni is tudjuk az idő múlását. Ezek lesznek a különböző
órák, ezek segítségével tesszük érzékszerveink számára is érzékelhetővé és
kezelhetővé az idő múlását, amiről egyébként csak szubjektív benyomásunk van.
Tehát mégis lenne egy hatodik érzékszervünk, amivel éreznénk az idő múlását?
Úgy tűnik, igen. És mi lenne az? Természetesen a TUDATUNK.
A
tudatunk „látná” az időt? Erről nincs szó, de tény, hogy a tudatnak kell lenni
idő menti kiterjedésének is, különben nem tudna ráképeződni a környezetünk idő
menti változása. Ha szétnézünk a környezetünkben, természetesnek vesszük, hogy
érzékeljük azt, és memóriánkban, mint egy filmszalagon, rögzítjük annak időbeni
változásait. Ráadásul az így érzékelt változásokat rendszerezni tudjuk, modellt
tudunk építeni a környezetünk viselkedéséről, és annak segítségével ki tudjuk
számítani a jövőben eseményeket is. Így dolgozik a tudatunk. A tudatunk
segítségével tudunk értelmesen viselkedni. Mit jelent az értelmes viselkedés?
Azt, hogy a jelenben olyan dolgot csinálunk, ami a
jövőben hasznos lesz, vagyis CÉLSZERŰ tevékenységet folytatunk.
Ilyen
viselkedésre az élettelen anyag önmagában képtelen. Erre csak az élő képes. A
növényektől az állatokon át, egészen az emberig. Az élő rendszernek kötelező
célszerűen viselkednie, (és úgy is viselkedik), különben nem marad életben.
Erre az élettelen anyag képtelen, mivel nincs idő menti kiterjedése, nem „tud”
az idő létezéséről, így nem is foglalkozik vele. Épp ezért nem tud és nem is akar létrehozni fejlettebb rendszereket, mivel a saját
létezéséről sincs tudomása. Igen fontos fizikai tény, – a téridő szerkezetéből
adódik –, hogy az anyagot alkotó atomok, molekulák, egyszóval az anyagvilágunk
tömegpontjai nem „tudnak” egymás létezéséről, nem juthat el hozzájuk semmilyen
információ a pillanatnyi környezetükből. Az anyag minden egyes alkotója, az
anyagi világunkat alkotó minden egyes tömegpont, egyedül száguld
fénysebességgel az idődimenzió mentén a múltból a jövő felé anélkül, hogy bármi
tudomása lenne a környezetéről. Miért nem szerezhet valamely tömegpont
információt a saját környezetéről? Azért, mert mint tudjuk, a világunkban az
elképzelhető legnagyobb sebesség a fénysebesség lehet. Gondoljunk vissza a
szobánkra. A jelen síkjában elképzelhető legnagyobb sebesség a fénysebesség
lehet, viszont a jelen síkja – önmagára merőlegesen, az időtengely mentén –
szintén fénysebességgel mozog, tehát mire az oldalról érkező síkbeli információ
elérné az illető tömegpontot, még ha fénysebességgel mozog is, mire odaér,
addigra a szintén fénysebességgel mozgó tömegpont tovább áll a T tengely mentén
a jövő felé.
Az élettelen
anyag viselkedése épp ezért egyszerű és kiszámítható, hiszen amint látjuk, az
anyagi részecskék nem, csak a hatásaik találkoznak egymással, azok pedig a
hatás-ellenhatás kíméletlen törvényszerűsége alapján megmérkőznek egymással,
igyekeznek legyőzni a másik energiáját, miközben a köztük lévő energia
különbség csökken. E tulajdonság következtében fogalmazható meg a termodinamika
II. főtétele. Az energiaáramnak ez a megbízható tulajdonsága eredményezi azt,
hogy a csapból víz, a konnektorból áram folyik, a kitáguló robbanó elegy autót,
vagy turbinát hajt, egyszóval ez teszi kiszámíthatóvá, lakhatóvá a fizikai
környezetünket.
Tehát
a térben kiterjedt anyag nem tudhat és nem is tud a
környezetéről. De akkor hogyan tudhatunk mi a környezetünk, és benne a saját
magunk létezéséről, ha testünk csak „öntudatlan” tömegpontokból áll? Sőt, nem
csak hogy tudunk róla, de rögzítjük is annak időbeni változásait. Hogyan
lehetséges ez? Ez bizony fizikailag csak egyféleképpen lehetséges: Úgy, hogy a
tudatunknak időbeni kiterjedése is van! Fizikailag – ami, mint tudjuk,
végeredményben geometria –, sehogy másként nem képzelhető el az, hogy a
környezetünk létezéséről tudomást szerezzünk, illetve a környezetünkből érkező
információkat eltároljuk. Ez csak úgy lehetséges, ha az agysejtjeink
négydimenziósak. Az időben száguldó háromdimenziós agysejtek, mint egy
filmszalagot húznak maguk után valamit, amire rávetítődnek a térbeli események.
Ezen a filmszalagon le s fel, pontosabban előre és hátra is tudunk mozogni az
időben. Sőt, kombinálni is tudjuk a környezetünkből felfogott
információkat, modellt építhetünk annak viselkedéséről, aminek a segítségével a
múltbeli tapasztalatok alapján képet tudunk alkotni a jövőbeli állapotunkról
is. Így képesek vagyunk a jelenbeli döntéseinket a jövőbeni állapotunknak
alárendelni, vagyis képesek vagyunk a célszerű viselkedésre, arra, amire az
élettelen anyag önmagában képtelen. Az embernél ez a célszerűség lehet tudatos,
az állatnál ösztönös, a növényeknél pedig teljes mértékben determinált, vagyis
a növényeknek nincs semmilyen szabadsági fokuk.
Az
ember szabadsága
Az
embernek szabad gondolatvilága van. Ezt mindnyájan érezzük. Arra gondolunk,
amire akarunk, bármit elővehetünk a memóriánkból, ami eszünkbe jut, és úgy
kombinálunk, ahogyan akarunk. Tehát a tudat nem csak egy egyszerű filmfelvevő,
nem csak egy másológép, mert a környezetünkből másolt viszonyokat a fejünkben
szabadon átrendezhetjük, elképzelhetünk új, eddig még soha nem tapasztalt
viszonyokat is, amilyenek mellett a környezetünk lehet magasabb rendű, illetve
alacsonyabb rendű is. Magyarul; építhetjük is a környezetünket és rombolhatjuk
is – szabad belátásunk szerint. Ez az emberi lét kiváltsága, nagyszerű
lehetősége, és olykor tragédiája.
Tudtuk,
mindig is tudtuk, hogy kell lenni valaminek, ami határozottan megkülönbözteti
az élőt az élettelentől, hiszen mi is elég határozott különbséget tudunk tenni
közöttük. Egy élettelen széndarab határozottan különbözik egy élő fától, és
mégsem tudtuk megmondani, hogy mi a lényegi különbség a kettő között, miért
nevezzük élőnek az egyiket, és élettelennek a másikat. Megnéztük, alaposan
megvizsgáltuk mind a kettőt, és megállapítottuk, hogy nincs lényeges különbség
közöttük, mindkettő ugyanabból az anyagból készült, csak az egyik másként
viselkedik, mint a másik.
Valóban,
nincs lényeges különbség közöttük – a három dimenzióban. De a valóság legalább
négydimenziós! A markáns és fizikailag is leírható különbség a negyedik, vagyis
az idődimenzióban van. Az élő rendszerek célszerűen viselkednek, ami azt felételezi,
hogy valamilyen formában „tudnak” az idődimenzió létezéséről, és van idő menti
kiterjedésük is. Ezt az idő menti kiterjedést a köznyelv egyszerűen csak úgy
hívja, hogy LÉLEK.
Ma
2010-et írunk, mert kb. ennyi évvel ezelőtt született egy ember, aki azt
mondta, hogy nem ebből a világból való, a Teremtő Istentől, az Atyától jött ki
közénk. Ő mondta, hogy: „A lélek az, ami éltet, a test
nem használ semmit.” (Jn 6, 63) „A világba jött, a világban volt, általa lett a
világ, mégsem ismerte föl a világ. A tulajdonába jött, de övéi nem fogadták
be.” (Jn 1, 10) Közösséget alapított, és az örök élet tanítását rájuk hagyta. A
tanítása nyomán felnövekvő civilizáció időszámítását a Mester születésétől
számítják. Ez a civilizáció korábban csak névleg, ma már deklaráltan is
megszakította kapcsolatát az eszmei alapjaival.
Új
vallás született, melynek lényege az anyagi termelés és fogyasztás egyre
intenzívebb körforgása. Istenük az anyag, illetve az „anyagi erőt” megtestesítő
pénz, templomaik a bankok. A gazdaság működtetéséhez szükséges pénzt, mint
kegyelmi adományt a bankokon keresztül juttatják el a kiszolgáltatott hívekhez.
Főpapjaik nem lépnek a nyilvánosság elé, nem vállalják küldetésüket, zárt, a
közvélemény előtt többnyire ismeretlen szervezetek keretében működnek.
Döntéseiket a szerpapok, vagyis a politikusok, – akik már közszereplőként
vannak jelen a hatalmi láncolatban –, és szolgáik, a ministránsok, vagyis a
hatalmi lánc végén álló miniszterek hajtják végre.
Az
emberekkel elhitetik, hogy demokráciában, vagyis a néphatalom rendszerében
élnek. A nép azt hiszi, hogy a politikusokat ő választja, a politikusok őt
szolgálják, csak hát a világ olyan bonyolult, hogy szegény politikusoknak nem
mindig sikerül a választóik javára dönteniük. Jó, fogadjuk el, hogy a világ
bonyolult, és valóban megtörténik, hogy a legjobb szándék ellenére is rosszul
sül el egy-egy politikai/gazdasági döntés. De miként lehetséges az, hogy egy
ország számára idestova 20 éve, csak rossz politikai/gazdasági döntések
szülessenek? Ez csak úgy történhet meg, hogy az ország érdekével ellentétes
erők a politikusainkat masszívan kézben tartják. Ennek egyik lelepleződése
olvasható a Magyar
Hírlap egy cikkében, melyben egy egykori politikai államtitkár őszintén
elmondja, hogy a rendszerváltó, úgynevezett nemzeti kormány feje, milyen
tisztességtelen alkukat kötött ennek a láthatatlan hatalomnak a főpapjaival, az
ország rovására. Vagyis abban, hogy itt tart az országunk, semmi véletlen
nincs, nagyon is tudatos cselekvés áldozatai vagyunk. És tény, hogy az új
vallás főpapjainak érdeke azóta sem sérült egy
jottányit sem, nem úgy, mint a választóké. A gazdasági válság
első mentőcsomagját is a bankok kapták, abból a hitelből, amit az ország
népének kell majd visszafizetnie. És figyelemre méltó, hogy ez mindkét
politikai oldal egyetértésével történt. Ezzel szemben a válság
nyomán tönkrement hazai kisvállalkozások, az utcára került családok még ma sem
kaptak semmit. Nem vitás, hogy a jelenlegi hatalom szerves folytatás az áruló
„rendszerváltó” hatalomnak. A képviseleti rendszerünk olyan, hogy a népnek
esélye sincs befolyásolni a politikusok munkáját. A képviseleti rendszer
álságos voltáról itt
olvasható részletesebb kifejtés. A képviselők olyan törvényt hoznak,
amilyent az őket delegáló pártok, illetve a mögöttük álló nemzetközi hatalmi
elit megkövetel tőlük.
Választási
év előtt állunk. Politológusok, szociológusok, pszichológusok
és ki tudja még miféle szakemberek lázas serege dolgozik most azon, hogy az
Isten képmására teremtett embert, külső erőszak nélkül, látszólag a saját
akaratából, továbbra is a primitív anyagvilág börtönében tartsák. Tudjuk, hogy
az élettelen anyagvilág alapelve a hatás-ellenhatás rendszere, melyből mindig
az erősebb kerül ki győztesen. A társadalmi környezetünkben piaci elvként
jelenik meg ez a felfogás, és elhitették az emberekkel, hogy a piaci elv
fontosabb és magasabb rendű az emberi szempontoknál, és ez a legalkalmasabb
arra, hogy az emberek közötti gazdasági kapcsolatot szabályozza. Mint tudjuk, a
piacról – vagyis a hatás ellenhatás küzdelméből –, mindig az erősebb kerül ki
győztesen, ezért a megosztott kisemberek biztos bukásra vannak ítélve a
nagyokkal szemben. A küzdelem során a kicsik egyre kisebbek, egyre
szegényebbek, a nagyok egyre gazdagabbak, egyre hatalmasabbak lesznek, miközben
a természeti környezetünk egyre gyorsuló ütemben pusztul. Az élettelen, önző
„anyagi erő”, a természetéből adódóan elpusztít maga körül minden magasabb
rendű élőt, így magát az életterünket biztosító természeti környezetünket is.
„A lélek az, ami éltet, a test nem használ semmit.” – halljuk
már kétezer éve, mégsem akartunk szót fogadni, mert elhitették velünk, hogy
nincs lélek, nincs Isten, és az hogy élünk, csak a véletlen műve. Mi viszont
már tudjuk, fizikailag bizonyítottan tudjuk, hogy van lélek, tudjuk, hogy az
élettelen anyagtól végtelenül magasabb rendűek vagyunk, és nem kötelező, hogy a
szolgái legyünk. A teremtés rendje szerint az anyagnak kellene szolgálnia
bennünket, nem pedig fordítva. Mi az Isten hasonlatosságára teremett emberek
vagyunk, szabadon gondolkodhatunk, szabadon dönthetünk, hogy kinek, minek a
szolgálatába állítjuk életünket. Lehetünk szolgái a pénznek, az anyagi
gazdagságnak, de szolgálhatunk magasabb szempontokat is. Szabadon dönthetünk,
viszont a döntésünk eredménye már kötelez, a következményeit kötelezően
viselnünk kell.
Hozhatunk
önző, rövid távú döntéseket, de cselekedhetünk
önzetlenül, nagylelkűen is, ki-ki egyénisége, természete, világlátása szerint.
Annak a 80 kg-os anyaghalmaznak a sorsáról, állapotának időbeni alakulásáról,
ami a testünket jelenti, és amit mindnyájan úgy élünk meg, hogy „ÉN”, szabadon
gondolkodhatunk és dönthetünk. Szabadon, de nem mérték nélkül. Mértéket a
mindnyájunk lelkébe belevésett erkölcs ad, amelyet a lelkiismeret közvetít.
Viszont a lelkiismeret csak egy „érzés”, amelyet módunkban áll elnyomni,
elhallgattatni, vagyis szabadon dönthetünk, hogy elfogadjuk-e a mindnyájunkban
meglévő kollektív mértéket, vagy az egyéni, önző úton járunk.
A
kétezer évvel ezelőtt született Ember azt mondta, hogy Ő egy az Atyával, és
kérte, higgyünk benne, bízzuk rá magunkat, adjuk neki az ÉN-ünket, és így akkor
mi is egyek leszünk őbenne, általa pedig egyek leszünk az Atyával. Vagyis a
sanyarú földi létünk általa megistenülhet, és elnyerhetjük azt a létformát, ami
már méltó és alkalmas az örökéletre, arra, amire ott legbelül mindnyájan vágyunk.
Erre teremtett bennünket a Teremtő, és nem lehet nyugalmunk, ameddig ezt meg
nem találjuk.
Kedves
Olvasó! 2010 újévi ajándékaként ezt az örömhírt nyújtom Neked. Az örökélet
örömhíre nem kitaláció, nem mese, nem „temporális epilepszia”, hanem fizikai valóság.
Mi egyek vagyunk a halhatatlan lelkünkkel, ami a foganásunk és születésünk
folytán egy anyagi ruhát kapott, átmeneti használatra. A test halálával ez a
ruha lehull a lélekről, de a lélek nem hal meg, hanem „ruhátlanul” marad, és
megjelenik Teremtője előtt, hogy számot adjon földi életpályájáról. Erről szól
a Mestertől kapott tanítás, és erről szól sok-sok misztikus tapasztalata is. A
léleknek önálló élete van, aminek egy része ez a földi életpálya, melynek során
megéli az Istentől távoli, az Isten szeretettörvényével ellentétes anyagvilág
viszonyait is.
A
Teremtő Isten közelebb van hozzánk, mint gondolnánk. Ha találkozni akarunk
vele, elég, ha csak magunkba nézünk, és figyelünk a lelkiismeret finom
jelzéseire. Új esztendő, új ismeretek. Akit a kérdés
bővebben érdekel, itt
részletesebben olvashat felőle. Ajánlom ezt különösen azon politikusok
figyelmébe, akik az előttünk álló választás kapcsán ígéreteiket abban a
reményben akarják megfogalmazni, hogy az emberi emlékezet gyönge és könnyen
megtéveszthető. Igazuk van, az emberi elme már csak ilyen. A jelen idősíkjában
elrejthetünk egymás elől dolgokat, becsaphatjuk felebarátainkat, de ebben a
bizonyos téridőben, amelyet röviden felvázoltam, minden egyes cselekedetünk,
minden szándékunk, a leghátsóbb gondolatunk is fizikai valóságként megmarad, és
nyitott könyv annak számára, aki a világunkat, a téridőt, és benne az embert
teremti és fenntartja. Neki a mi múltunk is JELEN, hiszen Ő ura az időnek is. Ő
úgy látja életünket, mint ahogy mi látjuk az előre igyekvő cserebogarat a
homokban maga mögött hagyott nyomával. Ugyanígy nyomot hagy és megmarad minden
cselekedetünk, és ne legyenek kétségeink, földi életünk végeztével, amikor a
test és a lélek elválik egymástól, számot kell majd adni a Teremtőnek az
életünkkel, magunkkal viszünk minden cselekedetünket, jót, rosszat egyaránt.
Te pedig, Te
szerencsétlen becsapott Magyar, őrizkedj a hazug, kétszínű emberektől! Ne higgy
a fontoskodó mesemondóknak, akik kórusban éneklik ki szádból a falatot már
évtizedek óta. Nem az okosság, hanem a tisztesség hiányzik a politikusokból.
Tisztességes, becsületes embereket válassz az ország élére, és akkor az
országban is a tisztesség és a becsület fog uralkodni. Ezt kívánom 2010-ben
Magyarországnak, hogy a magyar nép ilyen vezetőket válasszon magának.
Boldog Új Évet, Kedves
Magyarország!
Baja, 2010. február
Gyirán István